Forventningsafstemning

I alle gode forhold er der en klar og tydelig forventningsafstemning, så alle parter ved, hvad de kan forvente af hinanden, og hvad der forventes af dem. Således også på Morten Børup Skolen. For os er det vigtigt, at forældrene ved, hvad de kan forvente af skolen, og hvad der forventes af dem, for at de sammen med lærere og pædagoger kan give den bedst mulige læring og trivsel for deres eget barn og andre børn.

I kan som forældre forvente, at vi på Morten Børup Skolen:

• skabe den bedste mulige LÆRING for den enkelte med en undervisning, der giver lyst til at lære
  • skaber FÆLLESSKABER, hvor den enkelte føler sig værdifuld og lærer medmenneskelig ansvarlighed
  • holder skarpt øje med den enkeltes og gruppens TRIVSEL – fri for mobning, men i stedet selvværd, nysgerrighed og skabertrang
  • fejrer og glædes over det, der lykkes - med STOLTHED og følelsen af ejerskab

Af forældre til børn på Morten Børup Skolen forventes det at:

• Vi hilser og siger ”Godmorgen” til hinanden – alle sammen
  • Vi anerkender og ser hinanden
  • Vi taler respektfuldt og pænt til hinanden
  • Vi har i udgangspunktet tillid til, at alle forældre og Morten Børup Skolen gør det bedst mulige for den enkelte elev og klassen. Man må gerne være kritisk, men det skal gøres i en ordentlig tone. Vi vil alle sammen gerne sende vores børn og elever til en skole, hvor vi taler pænt til hinanden
  • Vi orienterer os i den skriftlige kommunikation fra skolen
  • Vi sender vores børn i skole til tiden – mætte og udhvilede. På den måde er barnet klar til at lære.
  • Vi giver besked til skolen, hvis vi har det svært ved noget. Skolen vil gerne hjælpe, men de kan ikke, hvis de ikke ved, hvad der er svært.
  • Vi gør, hvad vi kan for at deltage i fællesskabet. Arrangementer som trivselsarrangementer, lege- og spisegrupper og skolefesten er vigtige. Dit barn ser dig være sammen med de andre børns forældre. Du viser dem på den måde interesse for dit barns hverdag. Du viser, at du også tror på fællesskabet, og det forebygger eventuelle konflikter.
  • Skolen beder af og til om en praktisk hånd, eksempelvis kørsel eller medbringning af materialer – gør det, når du kan.

Udarbejdet af skolebestyrelsen