Aktiviteter i SFO'en

Vores SFO-verden

Når skoledagen ebber ud, åbner vores SFO, døren til en verden fyldt med leg, læring og lærerige oplevelser. Vi tror på, at den bedste måde at starte eftermiddagen på, er med frisk luft og fællesskab. Derfor bruger vi den første halve time på at bevæge os udendørs, så skoledagens indtryk kan finde ro, og der bliver plads til social udfoldelse gennem lege og andre planlagte aktiviteter.

Vores tavle i SFO'en er børnenes kompas til eftermiddagens eventyr. Her kan både børn og forældre få et overblik over dagens aktiviteter og muligheder for leg og læring.

Hver fredag skriver vi ud i ugeplanen, på Min Uddannelse, om aktiviteter i den kommende uge. Vi skriver i det samme ugebrev, hvor lærerne også skriver ud til klassen eller årgangen.

Ud over vores årsplan, der kan inkludere alt fra bordfodboldturneringer til bagedyst og Tour de SFO, har vi dagligt planlagte aktiviteter, der tager højde for alle børns interesser. Vores "Krea"rum er et kreativt mekka, hvor fantasien får frit spil. Her kan vi udforske materialer som farver, perler, papir, ler og meget mere. De voksen sørger for en rolig atmosfære, så der er plads til fordybelse i egne projekter.

I hallen eller gymnastiksalen kan børnene kaste sig ud i rollespil og forskellige bevægelsesaktiviteter, der bygger på både sjov, samarbejde, koordination og motion.

I cafeen nyder vi eftermiddagsmaden sammen, spiller skak og andre spil, eller slapper af med en god bog i hyggelige omgivelser. Vi har dedikerede rum, hvor børnene kan tumle i kuglebassinet, bygge med lego og fordybe sig i rollespil med dukker, dyr og andre figurer.

Velkommen til en verden, hvor leg og læring går hånd i hånd! I vores SFO skaber vi rammerne for udvikling, fællesskab og oplevelser, der varer ved.