SFO -hvad vil vi

Vi er en SFO der sprudler af liv og energi, og der er altid gang i flere aktiviteter, både dem med knald på og dem med tid til ro og fordybelse. Aktiviteterne foregår både ude og inde.

Vi er 13 voksne fordelt på tre årgange med ca. 250 børn. 0. årgang er i en afdeling for sig, i samme hus hvor deres klasselokaler ligger. 1.+2. årgang er sammen i mange fælles funktionsopdelte lokaler. Vores 3. årgang er i SFO på Sct. Georgsgården.

Vores aktiviteter har altid et mål i forhold til børnene. Selv når vi spiller bold på banen, handler det ikke kun om motion og frisk luft, men også om at indgå i et fællesskab, hvor der skal samarbejdes, findes kompromiser og glædes ved at opnå noget sammen.

Med et fælles pædagogisk udgangspunkt; at skabe en meningsfuld SFO-dag for børnene, bidrager vi voksne hver især med vores forskellige faglige kompetencer. Vi ser det som en styrke, at vi gennem værdifulde faglige drøftelse, er med til at skabe en meningsfuld og tryg hverdag for det enkelte barn. Vi er stolte af vores SFO på Morten Børup skolen, og vi arbejder med at skabe en rød tråd mellem skole og SFO ud fra skolens fire kerneværdier; stolthed, læring, fællesskab og trivsel.

Vi holder af faste traditioner som giver retning og forudsigelighed. Dette støttes også af vores årshjul for vores aktiviteter. Forudsigelighed er med til at skabe tryghed, og det giver de voksne overskud til nærvær og blik for det enkelte barns udvikling.

Vores forældresamarbejde er baseret på dialog og tillid, hvor den daglige dialog om det enkelte barns trivsel og læring vægtes højt.

I slutningen af 2. klasse har vi fokus på at skabe tryghed og forudsigelighed ift. overgangen til SGG for børnene.